Stress i samhället


Bråttom. Vår tids trauma att inte hinna. Cyklister som susar fram mellan andra som trampar, bilar som står på cykelstråk www.trafiken.nu för att de måste komma fram, socker som stoppas i munnen för att höja lyckan… Vi lever i en tid där det som går långsamt nedvärderas. Den stillsamma promenaden till affären, en lugn stund med en intressant och lärorik bok med en kopp te utan socker.

Har valt att bo i Stockholm. Bara att acceptera det. Inte detsamma som att ta sig rätten att oavsiktligt påverka en medmänniskans vardag utan att man frågat. Som de gamla socialliberalerna beskrev det; min frihet går så långt tills jag inkräktar på en annan persons frihet, där tar min frihet slut. Jag vill njuta av mitt liv, känna glädje och finna olika vägar att få tillfredsställelse.
Publicerad på webnode 1 maj 2015 23:00

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför har vi skapat de utsatta områdena?

Förorten är ett vackert namn eller... utanförskap

Varför väntar vi på radikal miljöpolitik